Khamis, 3 Januari 2013

Tips Penting Untuk Pembeli Komputer Yang Baru

 Pembeli komputer baru, Sama ada anda membeli Laptop, Netbook, atau Desktop. Pastikan Anda PERIKSA TARIKH WARRANTY bagi komputer yang anda baru beli.

Kerana Biasanya tarikh Warranty bagi komputer akan terus berjalan apabila komputer itu telah keluar daripada kilang yang membuatnya dan apabila sampai ke kedai yang menjual Komputer, Tarikh warranty telah kurang dari setahun apabila komputer itu sudah dibeli oleh anda.
Tapi anda jangan risau kerana Tarikh warranty itu boleh di kemaskini ketika anda DAFTAR semula komputer di laman web syarikat pengeluar komputer yang anda beli.

Ramai pembeli komputer hari ini tidak mengemaskini tarikh pembelian komputer mereka. Keadaan ini menyebabkan Tarikh untuk warranty mereka tidak akan sampai setahun.

Untuk keselesaan anda kelak. pastikan simpan resit Pembelian komputer, bagi memudahkan anda untuk claim warranty bagi komputer yang mengalami kerosakkan kelak.

Cara yang terbaik untuk anda adalah terus update kepada syarikat pengeluar komputer sama ada Dell, Acer, Hp, dan yang lain-lain. sama ada cara menelefon, daftar dalam internet, atau memastikan penjual komputer yang menjual komputer tersebut mengemaskini kepada anda.

Anda boleh melihat tarikh start warranty anda dan tarikh habis warraty anda di laman web bagi setiap pengeluar komputer.
Contohnya: bagi Komputer Dell, Anda boleh masuk laman web dell dan lihat pada WARRANTY INFORMATION, bagi mengetahui status sebenar komputer anda, sama ada warranty telah berjalan ataupun telah tamat tempoh.

INGAT..... WARRATY AMAT PENTING BAGI ANDA UNTUK CLAIM BALIK ATAS KEROSAKKAN KOMPUTER YANG BERLAKU.
Kalau anda taknak buat takper.... kerana komputer seperti laptop, kalau rosak Motherboard, Harga Dalam Lingkungan RM800.00 JEEEEErrrrrrr. TAK Mahal. KAN.

Bagi mereka yang Ingin Bantuan untuk Melihat balik Tarikh Warranty untuk komputer mereka. anda boleh melayari laman web pengeluar atau DATANG TERUS ke Izz Technology dan kami akan bantu anda dalam apa jua permasalahan anda mengenai komputer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan