Jumaat, 30 November 2012

Clean With CCleaner






Apakah CCleaner?

          CCleaner adalah kecil, utiliti yang berkesan untuk komputer menjalankan Microsoft Windows bagi membersihkan 'sampah' yang berkumpul dari masa ke masa: temporary files, broken shortcuts dan masalah-masalah lain.

          CCleaner melindungi privasi anda. Ia membersihkan browsing history anda dan temporary internet files . Membenarkan anda untuk menjadi pengguna internet lebih yakin dan kurang terdedah kepada kecurian identiti.

          CCleaner boleh membersihkan fail yang tidak diperlukan dari pelbagai program menjimatkan ruang hard disk, remove entri yang tidak diperlukan dalam Windows Registry, membantu anda uninstall perisian dan pilih yang program bermula dengan Windows.







Kegunaan CCleaner?

          Dari namanya, anda boleh meneka bahawa CCleaner digunakan untuk membersihkan sistem anda. Malah, pertama 'C' di CCleaner bermaksud 'crap' bahawa ia boleh membersihkan. Ia mempunyai kegunaan lain juga:

Privasi: Padam kata laluan, fail Internet, fail konfigurasi, dan remove System Restore points dari PC yang dikongsi bersama.

Keselamatan: Membersihkan keluar fail dari PC anda . Anda juga boleh menghilangkan ruang kosong supaya saki-baki mana fail anda dipadam sebelum ini akan terpadam selama-lamanya.

Kelajuan: Mempercepatkan komputer anda dengan membuang fail yang tidak diperlukan. Mempercepatkan masa boot dengan mengurangkan bilangan program yang bermula dengan Windows.

Kestabilan: Aktifkan Windows untuk berjalan lebih lancar dengan clean Registry .

Ruangan:  Dapat Mengosongkan ruang hard disk dengan memadamkan fail yang tidak perlu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan